15.4.08

vazut la cinema


"El Orfanato/Orfelinatul" - Juan Antonio Bayona (2007) : in publicitatea dezlantuita care s-a facut acestui film, se spune ca este "cel mai bun film spaniol"; i-am gasit multe incoerente, vorba cuiva e musai sa vezi multe filme horror ca sa-ti dai seama ca "El Orfanato" este un surogat cu foarte foarte multe clisee de gen. Instantaneu mi-am adus aminte de "Dark Water" de Hideo Nakata si de ciudatele aparitii fantomatice din filmele asiatice ("Be With Me" -Eric Khoo de ex ) si de "The Others" care exploateaza mult mai bine tema casei bintuite de fantome. Am sa incerc sa scriu mai mult despre asta, in prezent incerc sa-mi bag nasul prin prototipul insusi al casei bintuite descris de catre scenaristul si scriitorul Richard Matheson in "Hell House".


"The Bank Job/ Jaful din Baker Street" -regia Roger Donaldson- un film de actiune bunut, cu o intriga care tine in picioare si actori vazuti si rasvazuti ( cu placere ) in mai toate filmele britanice de gen printre care mai ales Jason Statham.

No comments: