15.4.08

vazut pe dvd / vazut la cinema



Au trecut cam doua saptamini de cind am vazut "Va curge singe / There will be blood" regia Paul Thomas Anderson. Lucru rar, filmul a obtinut unanimitatea criticilor si chiar a spectatorilor de film ocazionali, asta da film, am auzit spunindu-se cu voce joasa undeva in spatele salii la genericul de final.


In prealabil, pe dvd am vazut de doua ori "The Treasure of the Sierra Madre" (John Huston-1947) asta dupa ce am citit ca PTA si-a obligat echipa sa vizioneze de mai multe ori filmul lui Huston. A doua oara, am avut dreptul la un comentariu audio foarte interesant (relatiile lui Walter Huston cu John; Humphrey Bogart si pasiunea lui pentru navigatie; perceptia filmului in epoca care n-a vazut prea bine combinatia de western, film de actiune, cu detalii realiste; scenele de altfel foarte interesante eliminate la montaj, cum ar fi decapitarea lui Dobbs de catre Gold Hat; informatii despre actorii specializati in roluri secundare.)

No comments: